fredag 31 december 2010

JUL info!

Om någon undrar så har även vi firat JUL..........
julafton firades i Ljungsbro med Jockes syster m familj, farfar Lasse och Monica. Poes mor och far med under JULmiddagen.

I år åt iallafall jag inte för mycket av allt utan alldeles alledeles lagom och det är jag stolt över. tror Jocke gjorde likadant. Edvin han åt knappt ingen men det är ju inget nytt!

Jultomten kom inte men julnissen kom och han hade låtat ett alldeles förstort tomteskägg...... Antar att tomten hade för mycket att göra. Julklappar fanns det i överflöd. Jag undrar behövs det så många paket........ Firas Jul nu för tiden enbart genom mycket mat och massor av klappar och samkväm???????????


På Annanadagen åkte vi 3 hem till Arvika. Vi hyrde in oss som vanligt hos min bror och hans familj. (De bor i vårt barndomhem) Fullt ös med en gång blev det när kusinerna möttes och det höll i sig i dagarna 3. Edvin frågar nu efter Ada (Adrian). Min syster har köpt 2 nya häst föl som vi har och tittade på. Spännande tyckte Edvin med den lille shetlandsponny Ottello. SÅÅÅÅÅ söt!

          
På hemvägen åkte vi förbi Örebro och hälsade på farfar och Monica. även där var det fullt ös. Edvin jagade katten Inga mest hela tiden och ville gärna klättra på Monica :)

kl 21 var vi hemma hos oss igen och gud så skönt. Vi har känslan av att vi inte varit hemma hemma på över en månad. Så nu ska vi bara vara hemma ett tag innan någon ny utflykt!


Inga kommentarer: