onsdag 14 december 2011

LUCIA 13/12

När jag kom till dagis igår så var det fullt ös på alla barnen utom ett!!!!
"Var är Edvin" frågade jag fröken....
"hmmm, ja han sitter bakom sina kläder"
vände mig om och ser 2 uppspärrade ögon bakom alla vinterkläder.
"hej Edvin, ska jag hjälpa dig på med tomtekläderna?"
Försöker få fram honom där bland alla kläder och barn.
"ja vill inte" säger han till mig.

Jag lyfter upp honom och känner att han darrar som ett asplöv...... han tycker det är otäckt och vill absolut inte vara med på dessa tokigheter. Får till slut på honom tomteluva och tröja. Han tar fröken B-M i hand och är med på inmarschen sen brister det och han sitter i mitt knä resten av föreställningen..... När vi kommer hem vägrar han ta av sig tomteluvan och sjunger Lucia sånger....... GGGRRRRRR! 

Inga kommentarer: