måndag 17 maj 2010

påkörd!

I dag ca kl 17.50 blev jag påkörd när vi var ute och cyklade. Personen i fråga stannade inte och jag var alldeles skakig och rädd så jag tog ej reg nr.

Så här gick det till. Vi fam Jessen, Skattung-Lind var nästa hemma efter en cykeltur till Möjetorp. Jocke hade Edvin på cykelsadeln (som TUR var!!!!!!) de var ca 200 m framför mig. Jag har rätt hög fart och ser i ögon vrån hur en silverfärgad bil kommer körande från en parkeringsplats på min högra sida. Bilen bromsar lite grann och sen gasar på när jag antagligen är i hennes döda vinkel..........??????? Precis när jag kommer framför hennes bil gasar hon på och kör på min bakre del av cykeln. Jag gapar och skriker för jag blev så JÄVLA RÄDD så det år inte att beskriva. Jag hade cykelhjälm. Jag stannar och hon bara kör. Tänk om jag hade haft Edvin bakpå min cykel och att hon hade klippt oss båda, ursch ursch ursch vad hemskt det kunde ha blivit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jocke fic av Edvin av cykeln och försökte cylka efter smitaren men icke bilen var väck, men hon fick nog en tillbucklad front hoppas jag!!!!!!!!!!!!!! Min cykel är tillbucklad där bak och måste lagas!

Inga kommentarer: