söndag 3 januari 2010

Jennys braiga lista över 2009. Jag är en härmapa!

1.Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?

Blev mamma till Edvin som fyller 1 år den 13 januari.

2. Höll du några av dina nyårslöften?

Tror inte jag hade några....... och om jag hade det så är de säkert brutna för längesedan.

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

OOOOOOO, YES!


4. Dog någon som stod dig nära?

Ja


5. Vilka länder besökte du?

Vi var kvar här hemma i sverige och njöt av sommaren med mänder av härligt regn.....


6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?

Bätte sommarväder.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas?

13 januari, då vi blev mamma och pappa för första gången.


8. Vad var din största framgång 2009?

Att jag klarade mig helt själv mån till tors, dag som natt med Edvin ända fram tills att Jocke flyttade hem och slutade veckopendla till Karlsborg 31 Oktober. Hoppas aldrig jag behöver göra om det eller ha den känslan IGEN!!!!


9. Största misstaget?

Att jag inte har bett om hjälp när jag var ensam i veckorna. Nu i efterhand så skulle jag definitivt bett om hjälp, men försökte visa att jag klarar det själv. Så dumt gjort.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?

Värsta influensan precis då ville Edvin entra världen. Fyyyyy så dålig jag var.


11. Bästa köpet?

Massor av fina kläder till Edvin på TRADERA till fyndpriser!

 12. Vad spenderade du mest pengar på?

Blöjor! Edvin harvarit/är en rackare på att bajsa.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att vi  har fått en så fin välskapt och frisk son. Att vi var på ARVIKA FESTIVALEN och såg en himmla massa bra band! MADONNA live på Ullevi.


14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?

Alla barnsånger som vi sjunger var dag. Krokodilen, klappa händerna.......

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

JA!

16. Vad önskar du att du gjort mer?

Löptränade och att jag ine skulle ha givit upp så lätt.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?

Inte varit så jävla envis, man kan be om hjälp.........

18. Hur tillbringar du julen?

Hemma hos Jockes syster Anna med familj.


19. Blev du kär i år?

SJÄLVKLART!


20. Favoritprogram på TV?

GREYS ANATOMY, kanal 5

21. Bästa boken du läste i år?

Läste nog ingen bok förra året, tyvärr!!! men har lusläst varje nummer av tidningen MAMA.


22. Största musikaliska upptäckten?

Att jag vågar sjunga fast jag sjunger så jävla illa, vad gör jag inte för min Edvin.....

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?

Japp


25. Något du önskade dig men inte fick?




26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?

Firade den med mina 2 killar, en fika på stan och god mat här hemma.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Säkert.


28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?

Tråkig! men vad gör man när man har föräldrapenning och inga miljoner på sparkontot.

29. Vad fick dig att må bra?

Att jag har fått egentid även om den har varit sällsynt.


30. Vilken kändis var du mest sugen på?

Hmmmmmmmmm


31. Vem saknade du?

?


32. De bästa nya människorna du träffade?

De nyblivna mammorna jag träffat på DROPPEN (öppna förskolan i Ljungsbro) så himla bra tjejer!



Phuuuuu, många frågor blev det.

Inga kommentarer: