tisdag 29 december 2009

Är JULEN redan över.....


Tänk att jag stressat som en tok innan JUL och nu är den redan över eller det kanske den inte är. Tyckte att jag var ute i god tid med allt men icke. Samma visa varje år, det fattas alltid något dan före dan. Hur det var på jobbet innan jul = KAOSSSSSSSSSSSSSSSS! Iallafall, helt slut var jag när jag kom hem i ons och trodde att nu ska vi ha myskväll, jag Jocke och Edvin, göra köttbullar och gröt, dricka glögg och lyssna på Julmusik, ICKE!!!!! Vi fick åka in till Jourcentralenmed med den lille, han såg ut som en röd tomat när jag kom hem. Alldeles tomatröd från magen och uppåt, även ryggen. Jag ringde 1177 (sjukvårdrådgivningen) de sa att det kunde vara scharlakarnsfeber eller röda hund. AAAAAAAAAAAAAAA, dagen innan JUL! Jag och Jocke såg JULAFTON hemma med en sjuk Edvin och ingen julmat eller samkväm. Som tur var sa doktorn att det förmodlingen var någon form av virus utslag och att det skulle lägga sig om ett par dagar.



Så Julafton firades trots allt hos faster Anna och PEO, god mat och trevligt. Farfar Lasse och Monica var också där. Edvin fick julklappar bla en BOBBY CAR POLIS, brio leksak, böcker, kläder mm trots att inte tomten var där, men han kommer säkert nästa år om jag orkar fira Jul då...... det kommer jag säkerligen att göra om inte annat för Edvins skull, mig kvittar det. :)






Inga kommentarer: