måndag 2 januari 2012

Min älskade busunge....

Idag när jag vaknade efter mitt 10h nattpass, så försökte vi få Edvin att somna med en prommis på Tinnerö, men icke. Han börjar bli stor nu och vill inte sova lunch var dag. Det är bara att acceptera att det är så även om jag vill att han ska sova minst 1 h för att jag själv vill ha lite lugn och ro. Men vi slappade i soffan istället med en film för att sedan gå ut och leka, det hela slutade med att Edvin föll pladask i en stor vattenpöl och ville därefter gå in. Det är så tråkigt att det blir mörkt tidigt för Edvin vill inte vara ute när det är mörkt. Han vill då bara gå in. Men idag var vi kreativa. Plockade fram vattenfärger och penslar och till Edvins stora förtjusning, FINGERFÄRG!!!!!!!!

Det hela började lite försiktigt........

Edvin tyckte nog att det var lite läskigt med all färg på händerna för han ville torka av till en början.......

Mamma det är kul att vara kladdig sa han efter en stund.......

Med lite uppmuntran gick han tillslut loss på att måla hela magen, kinderna och ryggen. Men det var ju meningen att det skulle målas ordentiligt. Efter detta blev det såklart i bad. Edvins nya är att han ska ligga och försöka flyta i badkaret. Ser hur kul ut som helst. Den lilla kroppen som försöker inte nudda botten. Sen åt vi middag framför tvn, för Jocke är inte hemma han är hos Micke i em.




Inga kommentarer: