måndag 31 oktober 2011

ensamstående...

...att börja på nytt jobb samtidigt  vara ensamstående med Edvin kanske inte var så jättesmart????? Det är superjobbigt men det går än då. Jag har fullt upp från att jag går in genom dörrarna på US tills jag 8h senare går ut genom dem!!!!! Hinner inte tänka på något annat än det jag ska lära mig och det som förväntas av mig........ Bara det att känna efter om jag behöver gå på toaletten glöms bort och när jag ska äta lunch vid ca 12.30 meddelar hjärnan mig att det ÄR dax att gå och kissa!!!! Hinner kanppt egna en tanke åt vad Edvin har för sig på dagis eller vad ska vi äta till middag eller att jag saknar min Jocke.... Men jag tycker faktiskt att nu 8 v som Jocke varit borta har gått ruggigt fort. Här om dagen tänkte jag "herrejälar han kommer ju snart hem och jag har inte gjort något av det jag planderade att hinna med"

och vad skulle jag då hinnan med?????
- städa garderober.
- lägga undan kläder som Edvin växt ur.
- fixa hyllplan till 2 garderober och få struktur i dessa.
- köpt en frostad glasskiva som jag vill lägga på vårt dataskrivbord.
- bakat en himmla massa matbröd
- bjudit in vänner på kvällsfika
- gå och få massage
- plockat in utemöblerna.
- tvättat och städat bilen
- åka till STHLM för att hälsa på Kristin igen
- åka till Johanna i Kalmar
- tränat........
 det finns så många fler punkter..... Men jag har verkligen varit med min son och han går faktiskt i första hand! Kanske hinner jag med några punkter fram till att Jcoke kommer hem om 11 dagar!

Sluta aldrig vara optimist Malika!

Inga kommentarer: