söndag 15 maj 2011

wow vilka dagar!

Söndan för en veckan sedan vid 19.30 tiden packade jag och Edvin in oss i Jockes stora bil och började resan mot värmland för att besöka de mina!!!! Edvin var mycket delaktig i att packa sina kläder i sin lilla resväska. Mamma, åka momo å moffa.....? Fick lugnt svara på denna fråga ca 55 gånger innan vi kom iväg. När vi passerar Borensberg säger han va ä momo å moffa??????? Bara sisådär 30 mil kvar att köra........ Efter ca 1 timme somnar Edvin och vaknar lite halvt när jag bar in honom hemma hos min pappa. Han såg rätt förvånad ut når han vakande i måndags :)

Vilket väder det var de dagar vi var hemma. På måndagsorgon var pappa ute på sjön och hämtade hem Abborar, tyvärr hade vi ingen flyväst till Edvins stora besvikelse. Försökte förklara att han är tvungen att ha en gul jacka på sig om han ska ut och åka båt, Ja ha ingen gul jacka. Det fick vi säkert höra x 100!!!! fisken rensades och åt till lunch, Edvin såg ut att vara i chock när han såg moffa rensa fisk och sen lägga den i stekpannan......

Edvin tittar på med skräckblandadförtjusning när hans morfar snabbt och enkelt rensar några abborar, själklart är katten Frasse med och tittat och suktar



Den härliga utsikten över sjön där vi badar vart år.


Efter lunch fick jag några timmar för mig själv på shoppingcentreti Charlottenberg!!! Eftermiddagen blev det lek med kusin Adrian och mommo!


Inga blygsamheter här, full lek från början till slut!!!!!


MYS!!!!! Ingen vet varför de båda hade sina Peltors på sig men de 2 förstod nog varför.....


När mormor kom vägrade Edvin ta av sig sina solglasögon. Mormor frågade kan du inte ta av dig dom så jag får se dig, svaret blev kort: NEJ

Med varsin vattenpistol blev det lite vattenkrig som mormor gav sig in i.....

Inga kommentarer: