måndag 3 januari 2011

Nyåret....

....firades in hemma hos Karin och Jocke på Hagaberg. En väldigt lugn tillställning..... (den lugnaste på väldigt väldigt många år! Familjepoäng!






Självklart hade vi klätt upp oss, jag i klänning och mina grabbar i skjorta och slips. Edvin hade faktiskt slipsen på sig under hela kvällen (så länge som han var vaken och det var fram till kl 21). Vi åt en mycket god förrätt som jag hade gjort, trattkantarellsoppa, mmmmmm. Till huvudrätt hade Karin gjort älgkött ifrom av rostbiff i marinad med hasselpotatis och fräsch sallad. Efterrätten blev en saffransparfait med varma hallon. Slurp va gott det var! Ostbrickan orkade ingen knappt med.

Kl 00.20 gick jag och Edvin hem till oss eftersom jag skulle upp kl 06 och börja jobba kl 06.45. Jocke vaknade med ryggskott på Nyårsdagen. Som tur var kunde Micke komma över och hålla honom och Edvin sällskap tills jag kom hem. Sen beställde vi pizza för ingen av oss orkade laga mat. Sen var det soffläge och tidigt i säng!

Kanske blir det en större Nyårsfest till nästa år.....

Inga kommentarer: