måndag 1 november 2010

Berlinresan....

... 27-29 okt gick som en dans!
Uppstigning kl 03.05 för min del, in med en halvt vaken Edvin i taxi 03.40. Edvin vaknar och ser undrande på mig. 04.00 rullar flygbussen mot Skavsta flygplats, Edvin kämpar för att hålla sig vaken men ligger tyst i mitt knä. 05.30 framme på flyplatsen, får tyvärr inte gå igenom säkerhetskontrollen utan att jag tar av mig bärselen som Edvin sover så skönt i......... GGGRRRRRRRRRRR! Edvin vakanr ca 05.50. 06.10 kliver vi ombord på planet. 06.30 lyfter vi och Edvin sitter lugnt i knät med nappen i munnen och snuttis i knät. 07.45 landar vi på Schönenfeldt flygplats. Vi tar tåget mot Kristin 08.33 möter henne och Sindri 09.05. Från det att jag gick upp har det tagit oss bara 5 h att komma från dörr till dörr. Det är vad det nästan taar att åka hem till värmland med bil!!!!!!!!!!!!

Under ons och torsdag roade vi oss med att gå på ZOO i öst Berlin (det finns ett i väst också som är det många känner till) Tror lilleman uppskattade det lika mycket som jag. Rädda blev vi när en tiger röt VÄLDIGT VÄLDIGT högt. Vi så lejon, puma, panter,gepard, leopard, hyena, rävar, ankor, pelekaner, flamingos, isbjörn, brunbjörd, örnar, dock inga elefanter. Zoo´t är så stort så det var det vi han med på nästan 3 timmar.

Torsdag så gick vi till ett lekcafé, som en öppen förskola med seconhand kläder och nya kläder och massor av leksaker. Det uppskattade Edvin och Sindri samtidigt fick jag och Kristin fika gott. På hemvägen slockade Edvin innan lunchen och vi andra passade på att äta en god sopplunch på en mysig lite restaurang inte långt från Kristin. Eftermiddagen var vi i en lekpark i närheten. Vi har hunnit pratat mycket och inte fart runt för att se nya ställen av Berlin och det var tanken med resan. Lyckad kan man säga!

Hemresan gick till på samma sätt som ditresan va 5 h dörr till dörr.

Edvin var för söt när vi skulle åka bussen hem. busschaufören sa att alla skulle använda bälte under resan. "JA" svarade Edvin på det han sa och visade mig hur jag skulle spänna fast honom! Gulle unge!

rytande tiger.....

Edvin

Lejongropen

Edvin, Sindri och mamma Kristin

Flamingogropen

Utelek!

Edvin kollar in Ryan airs flygplan

Edvin redo för hemresa

MUTA en Zoo ask





Inga kommentarer: