måndag 27 september 2010

Månda morgon och mitt huvud känns så tungt....

ja sa månda morgon.......
Om jag var trött idag när jag hörde lillemans röst! Mamma,mamma,kolla, bila.....
jag hämtar honom i hop om att vi kan sova en liten stund till (kl07) men inte. Han lägger sitt huvud på min bröstkorg och säger mamma 
jag svara mmmmm
han säger då pappa
jag svarar pappa är på jobbet men han kommer snart hem jag undrar vad har han för tidsbegrepp, förstår han att pappa kommer komma tillbaka hem snart.....
mamma, kom! säger han och kravlar ner från sängen och ger mig mina glasögon. jag vet att det är dax för BOMPA tv, kl är 07.20

Det blir lite bompa tv och frukost. vid kl 9 möter vi upp med våra grannar Ann-Sofie, Meja 2 1/2 år och Max 2 v. Vi går till Trädgårdsföreningen och leker ett par timmar i kylan. Edvin gillar Meja, han kan stå vid fönstret och ropa Meja Meja.......




Kl 15.15 var dete dax för Edvin att visa vad kan kan. Vi var på 18mån kontroll på BVC Valla. Vårt första besök. Det blev ett bra besök. Edvin visade sig kunna det mesta de frågade efter. Men när sprutan kom fram var det som att den glada goa killen försvann. Hjisses vad han blev ledsen och det höll i sig av och till en bra stund efter att vi kom hem..........

Så här ser hans mått ut nu:
Läng: 81cm
Vikt: 10.5 kg
Huvud: 48 cm.

Han följer nästan sin kurva. Ligger under den standardiserade kurvan men han är propertionerlig ut tyckte DR. De vill att vi kommer och väger Edvin om ca 6 mån för att se om han ökar någon.......

Inga kommentarer: